S čím dál větší závislostí podniků a organizací na webových aplikacích, portálech a e-shopech rostou také následky jejich výpadků, ať již způsobených technickými chybami či záměrnými kybernetickými útoky. V letošním roce byly u nás zaznamenány například útoky na stránky magistrátů či sportovních klubů, v červenci pak nastal globální výpadek desítek tisíc webů v důsledku selhání správce DNS služeb. Přerušením provozu bývají nejvíce postiženy e-shopy, aerolinky, banky, provozovatelé herních platforem atd., jejichž ztráty pak mohou jít do milionů dolarů.
Nejzajímavější údaje z průzkumu společnosti Zebra systems mezi českými a slovenskými prodejci zahrnují:
- Aby byly webové systémy mimo provoz bez vážných následků na fungování firmy, uvedlo 36 % IT správců maximální výpadek do 24 hodin, 41 % správců do 5 hodin, 18 % do hodiny a 5 % uvedlo, že nesmí vypadnout vůbec.
- 59 % respondentů uvedlo, že ochranu webových systémů řeší jejich hostingová služba, 27 % využívá firewall před webovým serverem, 18 % využívá cloudové řešení a 14 % používá zabezpečení webového serveru. Pět procent nechrání web vůbec.
- Jen devět procent dotázaných označilo ochranu webových systémů jako svou hlavní prioritu.
„Podle zprávy Cloudflare z prvního letošního čtvrtletí se množí počet případů, kdy kybernetičtí útočníci žádají za zastavení DDoS útoku na webovou infrastrukturu tučné výkupné,“ řekl Michal Hebeda, Sales Engineer ze společnosti Zebra systems.„Jde o stále častější typ ransomwarového útoku, a zejména IT správci v organizacích, které jsou velmi citlivé na výpadky webových systémů, by měli přijmout adekvátní opatření. Služby Cloudflare poskytují prověřenou infrastrukturu schopnou ochránit i před DDoS útoky velkého rozsahu.“