Protiepidemická opatření upoutala velkou část populace k online službám, a proto v prvních dvou kvartálech tohoto roku došlo k nárůstu DDoS útoků zaměřených na tyto uživatele. Obzvláště těžce byly zasaženy sektory vzdělávání a administrativy. Výsledky za třetí kvartál ale ukazují, že se aktivita DDoS vrací k normálu.
Ve třetím čtvrtletí 2020 detekovaly technologie Kaspersky DDoS Protection o 73 % méně útoků než v předchozím kvartále. Ve srovnání se stejným obdobím roku 2019 však tento údaj představuje jeden a půl násobný nárůst. Pokles ve třetím kvartále tak lze vysvětlit enormním nárůstem útoků v první polovině roku.
Analýza příkazů přijatých boty z C&C serverů rovněž potvrzuje pokles množství DDoS útoků. Od července do září tak bylo v průměru každý den uskutečněno 106 útoků, zatímco v předchozích třech měsících jich bylo o deset více. Celkově bylo toto období klidnější, vzhledem k tomu, že celkem ve třech dnech řešení zaznamenalo jen jeden provedený útok. To ale neplatí o 2. červenci, který zaznamenal letošní rekord v počtu DDoS útoků provedených za jediný den – 323. Dosavadní letošní rekordman z dubna se zastavil na čísle 298.
„Celá řada firem nebyla připravena na práci na dálku a neměla k tomu uzpůsobenou síť ani potřebné nástroje. V uplynulých měsících jsme byli například požádáni firmami o pomoc, když se staly obětí DDoS útoku. Konkrétně se jednalo o výrobce obličejových masek. Firmy dříve o ochraně před DDoS ani nepřemýšlely. Nyní se zdá situace o něco lepší, protože firmy posilňují svoji kybernetickou bezpečnost. I proto jsme ve třetím kvartále viděli nižší čísla DDoS útoků,“ uvedl Alexej Kiselev, odborník z týmu Kaspersky DDoS Protection.
Více se dozvíte na blogu Securelist.