Významný růst se firmě podařilo udržet navzdory důsledkům globální pandemie a významným rozpočtovým škrtům napříč téměř všemi sektory. Investice do prevence před úniky citlivých dat podle společnosti podpořil přechod na home office a s tím spojená obava o bezpečnost citlivých informací. Oproti roku 2019 tak Safetica získala o 49 % více klientů a počet zařízení zabezpečených jejím softwarem se přiblížil hranici 400 000.
Safetica svými výsledky za rok 2020 navazuje na svůj dlouhodobý trend významného a stabilního růstu. Od roku 2017 se meziroční růst společnosti dostal pouze jednou pod hodnotu 50 %. Technologická společnost očekává pokračování tohoto trendu i v roce 2021. Už v prvních dvou měsících roku totiž Safetica zaznamenala meziroční nárůst o 128 %.
„Safetica má stále mladý tým, ale náš produkt je vysoce kvalitní a zájem o něj stabilně roste jak ve střední Evropě, tak ve zbytku světa. Celkem náš bezpečnostní software využívají klienti na více než 380 tisících zařízení ve více než 120 zemích. I díky tomu na nás lokální protipandemická opatření v jednotlivých státech neměla významnější dopady. Naopak díky přesunu zaměstnanců na home office se společnosti často začaly více zajímat o to, jak jsou zabezpečena jejich data a jaká rizika pro ně vyvstávají ze vzdáleného přístupu, zvláště v kombinaci s využíváním soukromých zařízení zaměstnanců,“ řekl CEO Richard Brulík.
Safetica chce růst ještě urychlit, připravuje se na SaaS a hledá nové vývojáře
Mladá technologická společnost svému bezpečnostnímu softwaru věří a chce se stát jedním z lídrů na poli bezpečnosti dat. Dlouhodobě se na to připravuje posilováním týmu a chystáním nové SaaS verze, která jí umožní poskytovat firmám zabezpečení přímo z cloudu. Od nového produktu firma očekává další zrychlení svého růstu.
„Do firmy jsem přišel loni na jaře po začátku pandemie, a ačkoliv chodby Jihomoravského inkubačního centra už tehdy zely prázdnotou, jak se všichni přesunuli na home office, tak hned bylo jasné, že Safetica má obrovský globální potenciál. Začali jsme proto posilovat náš tým, máme například nového ředitele marketingu Pavla Šarborta a nedávno jsme u nás také přivítali nového obchodního ředitele Jiřího Matoucha, bývalého ředitele EMEA Inside Sales Avast Business. Nabíráme ale i mimo management, hledáme juniorní a seniorní vývojáře,“ uvedl k personálnímu posilování firmy, která má nyní téměř 80 zaměstnanců, Richard Brulík.
„Jednou z předních výhod bezpečnostního softwaru Safetica je jeho snadná implementace a používání – zvládne efektivně ochraňovat citlivá firemní data s minimální zátěží pro koncové stanice, uživatele i IT. I z toho důvodu jsme začali chystat SaaS verzi našeho softwaru, která
bude fungovat na cloudu a na bázi předplatného. Díky tomu se doba implementace ještě zkrátí, nároky na zařízení se zmenší a díky předplatnému se odstraní překážka počáteční investice. Lepší zabezpečení firemních dat tak budeme schopni nabídnout všem – od těch nejmenších podnikatelů s pár zaměstnanci a zařízeními po podniky s tisíci zaměstnanců,“ vysvětlil výhody SaaS přístupu Brulík.