Rakuten Viber, přední komunikační platforma v regionu střední a východní Evropy, uspořádala průzkum mezi více než čtyřmi miliony svých uživatelů v devíti zemích. Hlavním tématem průzkumu byla důležitost ochrany osobních údajů v digitální komunikaci. Anketa byla provedena v oficiálních komunitách Rakuten Viber v České republice, na Slovensku, v Maďarsku, Chorvatsku, Srbsku, Slovinsku a Řecku a jejím cílem bylo zjistit, co je pro uživatele v digitálním prostředí důležité. Anketa zajistila okamžitou reakci uživatelů a názor více než 170 000 osob. V České republice se zúčastnilo více než 5 000 uživatelů platformy Rakuten Viber.
Na otázku, jak je důležitá ochrana osobních údajů, odpovědělo 57 % uživatelů z České republiky, že se jim tato otázka zdá důležitá, moc o tomto tématu ale nevědí. Pro 39 % respondentů je ochrana osobních údajů na internetu velmi důležitým tématem, o které se aktivně zajímají. V celém regionu je to tak dokonce pro 82 % respondentů. Nejvíce se o oblast ochrany osobních údajů zajímali respondenti z Polska, Slovinska a Řecka. Pro české a slovenské účastníky ankety je to naopak méně důležité.
Uživatelé byli také dotázáni, jestli jim současná úroveň ochrany osobních údajů přijde dostatečná. Zde se 73 % respondentů v České republice domnívá, že je zapotřebí větší regulace. Pouze 20 % procentům respondentů současný stav vyhovuje. Při používání komunikačních aplikací je pro české uživatele nejdůležitější, aby aplikace nevyužívala jejich osobní údaje nad rámec toho, co potřebuje ke svému fungování. Stejně tak odpovídali účastníci průzkumu v Polsku a Slovinsku.
Poslední otázka se týkala přímo komunikační platformy Rakuten Viber a podle výsledků se než 90 % respondentů domnívá, že používání aplikace je bezpečné.
„Naším cílem je vytvářet bezpečné prostředí pro moderní komunikaci uživatelů s maximálním respektem k ochraně jejich osobních informací. Vzhledem k tomu, že je naše společnost jednou z předních digitálních společností, je pro nás otevřená diskuse s našimi uživateli na toto téma velmi důležitá. Jde o nejpřirozenější způsob, jak zjistit, jaké mají potřeby a co je pro ně důležité,” řekl Atanas Raykov, senior director business development EEMENA ve společnosti Rakuten Viber.