Hackeři spoléhají na to, že menší firmy nekladou na zabezpečení svých systémů takový důraz, jelikož jim na to například nemusí stačit kapacity. Teprve následující týdny prověří, jak jsou tyto firmy proti podvodníkům odolné a zdali jsou jejich bezpečnostní strategie dostačující.
Připravili jsme pro Vás několik tipů, které při plánování a zavádění bezpečnostních strategií můžete využít:
- Vyžadujte dvojí ověření: Někteří zločinci zakládají více falešných účtů z jednoho uživatelského profilu najednou. To podvodům dost nahrává, protože účet zmizí z kontrolního hledáčku, když je nějakou chvíli neaktivní. Žádejte proto od svých zákazníků druhý e-mail nebo telefonní číslo. Dodatečně můžete zkontrolovat historii plateb na účtu.
- Pozor na zneužití platebních karet: Podvodníci dnes používají účinné způsoby, jak zjistit, jestli jsou údaje na kradené kartě pravé. Pomocí skriptů zvládnou otestovat tisíce různých údajů najednou. Častou obětí bývají menší firmy. Ujistěte se, že v košíku a na dalších stránkách Vašeho e-shopu, kam zákazníci ukládají karty, používáte technologii pro detekci transakcí z automatických skriptů. Mezi takové preventivní nástroje patří firewall a testy CAPTCHA, které dokážou rozpoznat roboty od lidí.
- Pohlídejte si hacknuté účty: Podvodníci cílí na nové i na nepoužívané účty. Zpozornět byste měli obzvláště u těch účtů, které až příliš často mění doručovací adresu, nebo u náhlého zvýšení počtu objednávek z jinak neaktivních účtů.
- Kontrolujte doručovací údaje: Kyberzločinci umějí změnit doručovací adresu přímo v košíku, proto pečlivě kontrolujte údaje zadané i v dalších řádcích adresy, které mohou být použity pro přesměrování zásilky. Vyplatí se také investovat do kontrolních systémů a upravit je tak, aby nevyhodnocovaly pouze první řádek adresy.
- Umožněte bezkontaktní doručení: Většina přepravních společností už nabízí bezkontaktní doručování. Tím chrání nejen kurýry, ale i zákazníky. Bohužel to může vést k nedoručeným zásilkám. Pokud doručujete zboží Vy sami, vždy si balíček vyfoťte. Poslouží Vám jako důkaz v případě stížností z důvodu ztracené zásilky.
Zdroj: Marcel Gajdoš, regionální manažer Visa pro Česko a Slovensko